Թեման.Շփման ուժ:Շփման ուժի դերը բնության մեջ և կենցաղում:Մի ուղղով ուղղված ուժերի գումարումը:
Լաբորատոր աշխատանք «Շփման ուժի չափումը ուժաչափով,տարբեր մակերևույթների վրա»
Քննարկվող հարցեր.
1.Բերել շփման առկայությունը հաստատող օրինակներ:
Օրինակ երբ մենք ծանր սեղանը կամ աթոռը տեղաշարժում ենք:
2.Ինչով է պայմանավորված շփումը
Երբ մենք ծանր աթոռը շարժում ենք, երբ մենք գիրքը շարժում ենք սեղանի վրայից և այլն:
3.Թվարկել շփման տեսակները և բերել օրինակներ:
Սահքի, գլորման, դադարի շփման ուժերը:
4.Օրինակներով ցույց տալ, որ միևնույն պայմաններում գլորման շփման ուժը փոքր է սահքի շփման ուժից:
Օրինակ՝ Հեշտ է բեռը տեղափոխել սայլակով, անիվների գլորելով քան քաշել գետնի վրայով:
5.Բերել շփման դրսևորման օգտակար օրինակներ:
Շփման ուժը կանգնեցնում է սահող սահնակը:
6.Բերել շփման դրսևորման վնասակար օրինակներ
Շփման ուժի հետևանքով տաքանում և մաշվում են մեքենաների շփվող մասերը:
7.Ինչպես կարելի է մեծացնել շփումը:
Անհարթ մակերևույթի վրա ավելի է մեծանում շփումը:
8.Ինչպես կարելի է փոքրացնել շփումը:
Շփումը կարելի է փոքրացնել մակերևույթը պատել յուղով կամ քսուքով:
9.Բերեք օրինակներ,երբ մարմնի վրա միաժամանակ ազդում է մի քանի ուժ;
Օրինակ երբ որ մի մարմնին հրենք նրա վրա կազդի և ծանրության ուժը և ազդող ուժը:
10.Որ ուժն է կոչվում համազոր:
Այն ուժը, որ մարմնի վրա ունենում է նույն ազդեցությունը, ինչ մի քանի ուժեր միասին ազդելիս, կոչվում է այդ ուժերի համազոր:
11.Ինչպես է ուղղված մի ուղով միևնույն կողմն ուղղված երկու ուժերի համազորը,և ինչպես է որոշվում նրա մոդուլը:
Ուժերի գումարումով:
12.Ինչպես է ուղղված մի ուղով հակառակ կողմեր ուղղված երկու ուժերի համազորը,և
ինչպես է որոշվում նրա մոդուլը:
Նման դեպքերում գործում են ուժերի գումարման հետևյալ պարզ կանոնները։ Եթե մարմնի վրա ազդող F1 և F2, ուժերն ունեն նույն ուղղությունը, ապա համազոր ուժն ուղղված է նույն ուղղությանբ, և նրա մոդուլը հավասար է այդ ուժերի մոդուլների գումարին՝ F = F1 + F2:
13.ինչպես է շարժվում մարմինը նրա մի կետում կիրառված,մոդուլով հավասար և հակառակ ուղղված երկու ուժերի ազդեցությամբ:
Երբ մարմնի վրա ազդող ուժերն ուղղված են մի ուղղով և ունեն հակառակ ուղություններ, ապա դրանց համազորի մոդուլը հավասար է այդ ուժերի մոդուլների տարբերությանը: Եթե F1 > F2, ապա`
F = F1 – F2
Սովորել Է..Ղազարյանի դասագրքից էջ75-ից մինչև էջ81
Լրացուցիչ առաջադրանք.Գ.Մխիթարյանի <<Գիտելիքների ստուգման առաջադրանքներ մաս I >>-ից էջ39-ից մինչև էջ 51
Պատրաստել ուսումնական նյութ Է․Ղազարյանի դասագրքի էջ77և էջ79 <<Հետաքրքիր է իմանալ>․բաժնում գտնվող նյութի վերաբերյալ՝՝Լեոնարդո դա Վինչին,որպես ճարտարագետ-գիտնական։